Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná podoba školních řádů na základních školách a její pedagogicko-psychologické souvislosti
Richterová, Magdalena
Richterová Na otázku, co je vlastně školní řád, nehledá mnoho z nás dlouho odpověď. Každý jsme se s ním při různých příležitostech setkali, a tak ho považujeme za věc známou, samozřejmou. Definovat jeho podobu už pro mnohé tak snadné není. Ani v pedagogické teorii nenajdeme dostačující oporu. Pohledem historie je považován za nedílnou a nezbytnou potřebu, o čemž vypovídá část práce, která je historii věnována a která nám v mnohém osvětlí, či naznačí, jak nahlížet na jeho podobu současnou, ale také proč sílí tlak na vytvoření jisté centrální předlohy školního řádu. Můžeme k němu přistupovat jako ke celospolečenské normě požadavků na chod a provoz školy. V minulosti především jako k pravidlům chování žáků, ale také učitelů, rodičů. Dnes jako k široké normě vyjadřující se k mnohým oblastem, systému školy, vnitřního provozu, systému hodnocení žáků, práv, povinností atd. Pokud na některých místech práce zdůrazňujeme funkci školního řádu jako jedné z prvních psaných norem, kterou by se dítě mělo řídit, nabízí se souvislosti pedagogicko-psychologické, jimž se v práci věnujeme v části popisující současnou podobu školních řádů na základních školách v České republice. Tato analýza vznikala během více jak čtyř let a byla použita kritéria, která autorka práce zvolila tak, aby bylo možné srovnání vyššího počtu...
Současná podoba školních řádů na základních školách a její pedagogicko-psychologické souvislosti
Richterová, Magdalena ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Kollárová, Dana (oponent)
Richterová Na otázku, co je vlastně školní řád, nehledá mnoho z nás dlouho odpověď. Každý jsme se s ním při různých příležitostech setkali, a tak ho považujeme za věc známou, samozřejmou. Definovat jeho podobu už pro mnohé tak snadné není. Ani v pedagogické teorii nenajdeme dostačující oporu. Pohledem historie je považován za nedílnou a nezbytnou potřebu, o čemž vypovídá část práce, která je historii věnována a která nám v mnohém osvětlí, či naznačí, jak nahlížet na jeho podobu současnou, ale také proč sílí tlak na vytvoření jisté centrální předlohy školního řádu. Můžeme k němu přistupovat jako ke celospolečenské normě požadavků na chod a provoz školy. V minulosti především jako k pravidlům chování žáků, ale také učitelů, rodičů. Dnes jako k široké normě vyjadřující se k mnohým oblastem, systému školy, vnitřního provozu, systému hodnocení žáků, práv, povinností atd. Pokud na některých místech práce zdůrazňujeme funkci školního řádu jako jedné z prvních psaných norem, kterou by se dítě mělo řídit, nabízí se souvislosti pedagogicko-psychologické, jimž se v práci věnujeme v části popisující současnou podobu školních řádů na základních školách v České republice. Tato analýza vznikala během více jak čtyř let a byla použita kritéria, která autorka práce zvolila tak, aby bylo možné srovnání vyššího počtu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.